Oraltek Gyakori kérdések és válaszok - Vényírás

Tartalom

1. Hogyan találom meg az Oraltek készítményeket a vényíró programban?

A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) PUPHA rendszerében minden hónapban publikálásra kerül az aktuális gyógyszertörzs, amely a Magyarországon törzskönyvezett gyógyszerek listáját tartalmazza, így tartalmaznia kell az Oraltek készítményeket is.

Az 53/2007. (XII. 7.) EüM rendelet a gyógyszerrendeléshez használandó számítógépes program minősítésének szabályairól jogszabály értelmében, annak 4. § (3)  pontja szerint „ A szoftvernek a gyógyszerrendelés támogatásához a NEAK által közzétett gyógyszertörzzsel azonos tartalmú adatokat kell használnia.”

Azaz, ha a vényíró programban nem találja meg az Oraltek készítmények egyikét, akkor egyrészt célszerű a szűrő beállításait ellenőrizni, vagy a vényíró szoftver rendszergazdájával, üzemeltetőjével kell egyeztetni.

2. Felhőbe fel tudom írni az Oraltek készítményeket?

Igen.

Ha probléma adódna a felhőbe történő vényírással kérjük használja a magisztrális vényírót, azzal fel tudja írni az Oraltek készítményeket.

3. Annak ellenére, hogy van készlet a készítményből, miért kapja a beteg a patikáktól azt a választ, hogy nem tudják a gyógyszert beszerezni, nincs forgalomban, átmeneti hiány, stb?

Sajnos a vényíró software-ekben benne maradt az Oraltek egyedi importos neve az „Oraltek spray”.  Amikor a beteg ki szeretné váltani a helyesen felírt Oraltek 30 000TE/ml nyelvalatti oldatot (ez a törzskönyvi név) a patika az Oraltek-re keresve valószínűleg az egyedi importos Oraltek spray-t találja meg és az alatt nem lát készleteket, sőt a software kiadja, hogy „nincs forgalomban” stb.

Továbbá az egyedi importos készítmények nem jelennek meg a patikai programokban, mert nem része

Javaslatunk – a beteget lássák el Oraltek betegtájékoztató füzettel, ami azon túl, hogy fontos gyakorlati információkkal szolgál, tartalmaz egy patikának szóló kártyát is arra az esetre, ha nem tudnák a patikák a gyógyszert beszerezni. Erre érdemes a beteg figyelmét felhívni.

Megoldás lehet az is, hogy erre az esetre megadják a betegnek/patikának a következő vevőszolgálati telefonszámunkat: +36 20 955 1373, ahol segíteni tudunk a gyógyszer beszerzésével kapcsolatban.

Belépés/regisztráció után megtekinthető tartalmak:

Kérdése van? Vegye fel velünk a kapcsolatot!